Recenzje
Katarzyna Targosz, „Wiosna po wiedeńsku”
26.04.14 Janina Koźbiel
JanKa
Umberto Eco dowiódł „Imieniem róży”, że kryminał nie kłóci się z przesłaniem filozoficznym, a to, co popularne, nie musi być infantylne i głupie. Inna rzecz, że pozostałe jego powieści nie powtórzyły sukcesu pierwszej, choć oparte były na podobnym pomyśle. Bo znać przepis to jeszcze nie wszystko, nawet w kuchni. W literaturze tym bardziej. Trzeba jeszcze trafić w taki ton, który czytelnicze oko i ucho rozpozna jako najwłaściwszy dla podjętego tematu.
więcej...
*
01.09.2014 Weronika Górska
artPapier 17 (257)/2014
W powieści Katarzyny Targosz wątek miłosny nie przysłania kryminalnego, a kryminalny miłosnego, wręcz przeciwnie, oba są ściśle powiązane i wzajemnie się napędzają.
więcej...
18.07.2014 Weronika Trzeciak
Literaturomania, Wiadomości24.pl
„Wiosna po wiedeńsku” to udany debiut literacki, będący połączeniem powieści obyczajowej z kryminałem.
więcej...
30.06.2014 Anna Sakowicz
BiblioNETka anna-sakowicz.blog.pl
Mam wrażenie, że w weekend odkryłam następczynię Joanny Chmielewskiej.
więcej...
14.05.2014 Anna Pytel
dlaLejdis.pl
„Wiosna po wiedeńsku” pomimo swego tytułu to powieść nie tylko na wiosnę.
więcej...
01.06.2014 Justyna Gul
Granice.pl
Genialna scena z malującym obrazy siostrzeńcem wuja, najlepsza w całej powieści, wiele mówi o subiektywnym podejściu do sztuki i jest niczym prztyczek w nos napuszonych krytyków, ferujących wyroki w zakresie sztuki i kiczu.
więcej...
31.05.14 awiola
Subiektywnie o książkach
Muszę pogratulować autorce pomysłu na kreacje drugoplanowych bohaterów...
więcej...
22.05.14 Magdalena Kijewska
Przegląd czytelniczy
„Wiosna po wiedeńsku” to przede wszystkim powieść obyczajowa, dopiero później kryminał, i to z przymrużeniem oka.
więcej...
26.04.14 Anna Grzyb
Pisaninka
Nie znajdziecie tu banalnej historii o miłości, a każda z postaci jest niezwykła.
więcej...
|